Återbetalningspolicy

----

Returer
Vår policy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan du köpte varan kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från returer. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar och tidskrifter kan inte returneras. Vi tar inte heller emot produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare varor som inte kan returneras:
Presentkort
Programvaror som kan laddas ner
Vissa hälsovårdsartiklar och produkter för personlig vård.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett bevis på köpet.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas (om tillämpligt).
Bok med uppenbara tecken på användning
CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskivor som har öppnats.
Föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
Alla artiklar som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget av din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu ska du först kontrollera ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en viss tid innan återbetalningen officiellt bokförs.
Därefter kontaktar du din bank. Det tar ofta en viss handläggningstid innan återbetalningen bokförs.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på rengora.se@gmail.com.



Försäljningsvaror (om tillämpligt)
Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas, tyvärr kan inte reavaror återbetalas.

Byten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara skickar du ett e-postmeddelande till oss på rengora.se@gmail.com så att vi kan se om du är berättigad till ett utbyte.


Frakt
Var medveten om att om du vill returnera/återbetala, är vi baserade i Nederländerna och fraktkostnaderna är på din egen bekostnad.


Gåvor
Om varan var markerad som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig får du en presentkredit till värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge dig den senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och han får reda på din retur.

Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna är inte återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid för din utbytta produkt att nå dig.

Om du skickar en vara över 75 dollar bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade vara.

----